magazin

Aplikaci pro kontrolu COVID průkazů si už obchodníci mohou stáhnout

Aplikace pro kontrolu COVID průkazů pro obchodníky je již připravena k použití. Provozovatelé restaurací či jiných provozů si ji mohou stáhnout z webové stránky státní společnosti Slovensko IT. Informoval o tom v pátek Úřad veřejného zdravotnictví (ÚVZ) SR.

Jelikož aplikace Overpass ještě není dostupná v aplikačním obchodě Google Play, stát ji zpřístupnil ke stažení na linku https://slovenskoit.sk/overpass/. Z tohoto linku se bude dát stahovat, dokud ji Google Play nezařadí do svého portfolia aplikací.

„Aplikace je určena pro provozovatele či organizátory hromadných akcí a usnadní kontrolu platnosti dokumentů o imunitním statusu zákazníka,“ upřesnil KHS.

Úřad zároveň v manuálu pro gastrosektor přinesl návod k použití aplikace Overpass. Aplikace funguje tak, že pomocí fotoaparátu jakéhokoli smartphonu (zatím s operačním systémem Android) naskenuje QR kód COVID passu zákazníka a ověří elektronický podpis a platnost certifikátu. Nepotřebuje k tomu ani připojení k internetu, protože aplikace využívá uložené parametry. Následně zobrazí platnost COVID průkazu is detaily o držiteli certifikátu například o typu vakcíny či o uskutečnění testu na onemocnění COVID-19.

Aplikace je určena pro Android, přičemž na její stažení bude třeba mít operační systém verze 6.0 nebo novější. Mobil také musí mít funkční fotoaparát. Pro systémy iOS bude aplikace dostupná v nejbližších týdnech.

KHS v manuálu zdůraznil, že aplikace slouží pouze ke kontrole oficiálních digitálních COVID certifikátů EU, ať už z papíru nebo z mobilu zákazníka, jiné potvrzení ní kontrolovat nelze.

„Pokud při skenování vyskočila chyba (nebo QR kód nechce vůbec oskenovat), nemusí to znamenat, že průkaz je neplatný,“ podotkl úřad s tím, že chyba může nastat například tehdy, když se při skenování využije screenshot QR kódu. „Proto doporučujeme ověřovat digitální COVID průkaz skenováním přímo z aplikace nebo papíru,“ dodali tvůrci manuálu.

V manuálu úřad zdůraznil, že aplikace v sobě neukládá žádná data o držiteli COVID passu.

V případě technických problémů či jiných dotazů k aplikaci Overpass mohou obchodníci obrátit buď na helpdesk společnosti Slovensko IT nebo mohou zavolat na call centrum na čísle +421 2 35 803 083. Pracovníci jsou připraveni odpovídat na otázky pondělí až pátek od rána 8.00 h do 18.00 hs výjimkou středy – tehdy až do 21:00 večer.

Get in Touch

magazin

Další články autora

PR článek

Nejnovější články